Izbirni predmet – Televizija, Tisk in Radio

 

Izbirni predmet vzgoja za medije se izvaja za učence 7., 8. in 9. razreda v obsegu 35 oz. 32 ur.

Cilji predmeta:

  • analizirati, kritično ocenjevati in izdelovati različne komunikacijske oblike (časopis, televizijske in radijske oddaje, iskanje po internetu itd.);
  • dostop do medijev;
  • medijsko (kritično) opismenjevanje;
  • postati aktivni državljani;
  • izbirati pri medijski zasičenosti sodobnih družb;
  • spoznati velik ideološki vpliv medijev, naraščanje pomena informacij;
  • visoka raven medijske produkcije, prevlada vizualne komunikacije;
  • pomembnost izobraževanja mladih ljudi za izzive prihodnosti, nacionalni in internacionalni pritiski na privatizacijo informacij ter deregulacija tiska in RTV sistemov;

Gre za tri ločene enoletne predmete TELEVIZIJA, TISK in RADIO, ki jih učenci izberejo poljubno in glede na zanimanje.

Pri predmetu Televizija je na vrsti televizija in njene značilnosti. V sodelovanju z lokalno televizijsko postajo učenci oblikujejo svojo televizijsko oddajo. Pri tem izbirnem predmetu se otroci seznanijo z delovanjem interneta. Učenci spoznajo učinke množičnih medijev in še posebej posamezne problematične teme, povezane z mediji, kot so nasilje, idoli, stereotipi. Na koncu se učenci pogovorijo o spremembi svojih navad spremljanja množičnih medijev in napišejo pisma uredništvom, v katerih predstavijo pobude za spremembo medijskih vsebin.

Predmet Tisk je zasnovan tako, da so poudarjene medijske teme tiska. Učenci spoznajo tudi skupne značilnosti množičnih medijev, razlike med različnimi načini in oblikami sporočanja: novinarska, umetniška, publicistična besedila, dokument, fotografija, video, film, glasba, internet in znajo razlikovati oglaševanje ter propagando od novinarskega sporočanja. Učenci razumejo, da mediji sveta ne zrcalijo, ampak ga konstruirajo in ustvarjajo. Na koncu prvega leta učenci izdajo svoj časopis.

Pri predmetu Radio se poudarijo radijske medijske vsebine in oblikujejo lastne radijske oddaje. Učenci tudi spoznajo razlike med medijskimi občinstvi.

 

          

Predvidene vsebine:

  • obisk televizijske hiše (lokalne, komercialne ali nacionalne);
  • oblikovanje oddaj, prispevkov, reklam, reportaž …
  • projekti in ankete;
  • izdelava čas-opisa;
  • snemanje radijske oddaje in obisk radijske postaje;

Več v učnem načrtu.

Dejan Kramžar, prof.

(Skupno 714 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost